Algemeen

    Mijn nieuwe woonplaats bevindt zich in een ander land. Kan ik mijn bestaande MyFestool-account verder gebruiken?
    Dit hangt van uw nieuwe woonplaats af. U kunt verder de gegevens in MyFestool bekijken, wel is het aanbod en de omvang van de services van MyFestool en van garantie all-inclusive1 afhankelijk van uw woonplaats en kan dit van land tot land variëren. Dit betekent dat u in bepaalde omstandigheden niet van alle services gebruik kunt maken. Zo bieden we bijvoorbeeld een online aanvraag van de reparatie niet in alle landen aan. Welke services in uw land ter beschikking staan, vindt u in de MyFestool gebruiksvoorwaarden en in de garantiebepalingen op de Festool-website van uw land. Een overzicht van alle landen vindt u op www.festool.com.
    Wat is MyFestool?
    MyFestool is uw gratis persoonlijke klantaccount dat u via onze website of onze Festool-apps kunt bereiken. MyFestool is toegankelijk voor zowel privé- als professionele klanten. Daar staan verschillende services tot uw beschikking. U kunt bijv. uw gereedschappen voor de garantie all-inclusive registreren 1, uw geregistreerde gereedschappen en de garantielooptijd bekijken, een reparatie online en naar toebehoren en reserveonderdelen voor uw gereedschappen zoeken. Bovendien bieden we u de mogelijkheid om een lijst met uw favorieten producten aan te maken. Professionele klanten ontvangen van ons een uitgebreid serviceaanbod en kunnen hun medewerkers voor MyFestool (zonder bestaand MyFestool-account) uitnodigen.

    Aanmelding

    Hoe maak ik een MyFestool-account aan: via de Festool Work app?
    1. Download de Festool Work app (beschikbaar in de App Store voor Android en iOS) gratis.
    2. Na het openen van de app hebt u de mogelijkheid om uw MyFestool-account met de app te verbinden. Klik hiervoor op "Log in". Of maak met een klik op het veld "Maak gratis account aan" een nieuw MyFestool-account aan.
    3. Selecteer uw land en voer de gevraagde gegevens, zoals e-mailadres, wachtwoord, aanspreking, voornaam, naam enz. in en ga akkoord met de MyFestool-gebruiksvoorwaarden.
    4. Nu ontvangt u op het opgegeven e-mailadres een bevestigingsmail. Klik hier op "MyFestool-aanmelding bevestigen" om uw account te activeren. Houd er rekening mee dat de link 30 dagen na ontvangst van de e-mail actief is. Als u deze termijn overschrijdt, dan vragen we u het registratieproces opnieuw te starten.
    5. Log in uw account met uw toegangsgegevens in.
    6. Vervolledig uw gegevens in de verplichte velden (telefoon-pin, privé/professioneel-> naam bedrijf, aanspreking, voor- en familienaam).
    Ik heb een uitnodigingsbrief of een uitnodigingsmail ontvangen: hoe maak ik hiermee een MyFestool-account aan?

    Om in een MyFestool-account uw reeds geregistreerde machines in het machine-overzicht te kunnen zien en deze ook te kunnen beheren, hebben we voor u een MyFestool-account voorbereid dat u met behulp van een naar u verzonden uitnodigingsbrief via de individuele uitnodigingscode kunt aanmaken.

    1. Om uw MyFestool-account te activeren, scant u de QR-code of voert u volgend webadres in: https://login.festool.com/myfestool.
    2. Selecteer uw land en voer volgende gegevens in: e-mailadres, wachtwoord alsook de in de brief vermelde uitnodigingscode in het volgende formaat: AAA-BBB-CCC-DDD. Bevestig vervolgens de MyFestool-gebruiksvoorwaarden.
    3. U ontvangt op het opgegeven e-mailadres een bevestigingsmail. Klik hier op "MyFestool-aanmelding bevestigen". Houd er rekening mee dat de link 30 dagen na ontvangst van de e-mail actief is. Als u deze termijn overschrijdt, dan vragen we u het registratieproces opnieuw te starten.
    4. Log in uw account met uw toegangsgegevens in.
    5. Vervolledig uw gegevens in de verplichte velden (telefoon-pin, privé/professioneel-> naam bedrijf, aanspreking, voor- en familienaam).
    Hoe maak ik een MyFestool-account aan: via de website?
    1. Roep de volgende internetpagina op: www.festool.be/MyFestool en klik op "U heeft nog geen account? Nu kosteloos registreren!"
    2. Selecteer uw land en voer volgende gegevens in: e-mailadres, wachtwoord en bevestig de MyFestool-gebruiksvoorwaarden.
    3. U ontvangt op het opgegeven e-mailadres een bevestigingsmail. Klik hier op "Bevestig MyFestool-registratie". Houd er rekening mee dat de link 30 dagen na ontvangst van de e-mail actief is. Als u deze termijn overschrijdt, dan vragen we u het registratieproces opnieuw te starten.
    4. Log in uw account met uw toegangsgegevens in.
    5. Vervolledig uw gegevens in de verplichte velden (telefoon-pin, privé/professioneel-> naam bedrijf, aanspreking, voor- en familienaam).
    Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik doen?
    1. Roep de volgende internetpagina op: www.festool.be/MyFestool.
    2. Klik op "Wachtwoord resetten" en voer uw e-mailadres in.
    3. U ontvangt een e-mail waarmee u een nieuw wachtwoord kunt instellen.
    Ik heb geen bevestigingsmail over de MyFestool-aanmelding ontvangen. Wat kan ik doen?
    Controleer de reclame- en de spamfolder van uw postvak of gebruik de zoekfunctie door naar "MyFestool" te zoeken. Als u de bevestigingsmail daar niet vindt, neem dan contact op met onze Festool-klantenhotline met Contact.
    Aan welke voorwaarden moet mijn wachtwoord voor de aanmelding voor MyFestool voldoen?

    Uw wachtwoord moet volgende criteria vervullen:

    • Uit minstens acht tekens bestaan
    • Kleine en hoofdletters gebruiken
    • Minstens een cijfer en een speciaal teken bevatten

    Profiel bewerken / account wissen

    Kan ik de taal in mijn MyFestool-portaal wijzigen?
    In meertalige landen bieden we de functie van de taalwijziging in de kopregel van uw MyFestool-sectie aan. De functie "Taal wijzigen" in het profiel staat helaas niet ter beschikking. Neem hiervoor contact op met onze Festool-klantenhotline met Contact.
    Hoe kan ik mijn MyFestool-account wissen?
    U kunt u MyFestool-account altijd in het menu onder "Mijn profiel" wissen. Zodra een MyFestool-account wordt gewist, wordt ook de bestaande reclametoestemming gewist. Uw garantieregistraties blijven echter bestaan omdat we de gegevens voor de garantieafwikkeling nodig hebben. Uw gegevens worden geanonimiseerd zodra de garantieperiode verstreken is (10 jaar gegarandeerde beschikbaarheid van reserveonderdelen). Bij het wissen van uw MyFestool-account vragen we bovendien uw toestemming om uw e-mailadres op te slaan voor het zeldzame geval dat we een van de door u gekochte/geregistreerde machines moeten upgraden of terugroepen.
    Kan ik mijn MyFestool-account van een privé-account in een professioneel account of van een professioneel account in een privé-account wijzigen?
    Een wijziging van het MyFestool-account van professioneel naar privé en van privé naar professioneel is helaas niet mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze Festool-klantenhotline met Contact.

    Werknemer uitnodigen

    Hoe voeg ik een nieuwe medewerker toe?
    1. Log u via volgende link www.festool.be/MyFestool in MyFestool in.
    2. De functie om een medewerker uit te nodigen, vindt u na aanmelding in uw persoonlijke MyFestool-sectie onder "Werknemer uitnodigen" of onder deze link: www.festool.be/MyFestool/bedrijfsbeheer.
    3. Voer hier het e-mailadres van uw medewerker in. Houd er rekening mee dat voor het versturen van een uitnodiging nog geen MyFestool-account mag bestaan. Nu verschijnt het e-mailadres van de medewerker in het overzicht met de status "Open".
    4. Nadat de medewerker de uitnodiging bevestigd en zijn gegevens in het MyFestool-account vervolledigd heeft, wisselt de status in het overzicht in "Bevestigd". De medewerker kan nu alle gereedschappen van de firma zien en andere functies gebruiken.
    Ik heb een uitnodiging van een collega ontvangen. Wat moet ik doen om deze te bevestigen en een MyFestool-account aan te maken?
    1. Zodra u voor MyFestool werd uitgenodigd, ontvangt u een e-mail. Bevestig de uitnodiging door op "Nu MyFestool-account bevestigen" te klikken.
    2. De bevestigingspagina verschijnt automatisch (uw e-mailadres is al ingevuld) en u kunt nu uw wachtwoord bepalen, de MyFestool-gebruiksvoorwaarden bevestigen en op "Maak uw account aan" klikken.
    3. Nu kunt u uw gegevens vervolledigen en in uw MyFestool-account alle gereedschappen van de firma bekijken en andere functies gebruiken.
    Hoe wis ik een medewerker?
    Om een medewerker te wissen, klikt u op de prullenbak in het overzicht van de sectie "Firma beheren". Om niet per ongeluk te wissen, moet u het wissen nogmaals bevestigen. De medewerker wordt over het wissen per e-mail geïnformeerd. Houd er rekening mee dat hierdoor het MyFestool-account van de medewerker wordt gewist.
    Welke mogelijkheden bieden mij de functie "Werknemer uitnodigen" in mijn MyFestool professioneel account?
    Bij professionele klanten biedt MyFestool de mogelijkheid om medewerkers aan de hand van hun e-mailadres bij de firma uit te nodigen. Houd er rekening mee dat de uitnodiging alleen verstuurd kan worden als voor het uitgenodigde e-mailadres nog geen MyFestool-account bestaat. De uitgenodigde ontvangt een e-mail waarin hij de uitnodiging kan aanvaarden en zijn MyFestool-account kan vervolledigen. Na de registratie wordt de medewerker direct aan de desbetreffende firma toegewezen. Hij kan nu alle gereedschappen van de firma zien en andere functies gebruiken. Houd er rekening mee dat de medewerker dezelfde rechten en views in MyFestool heeft als het MyFestool-hostaccount. Het is altijd mogelijk om uitgenodigde personen ook weer te verwijderen. In dit geval wordt het MyFestool-account van de medewerker gewist.

    Garantieregistratie

    Wat is garantie all-inclusive?
    Met de uitgebreide services van onze garantie all-inclusive1 geniet uw nieuwe Festool-gereedschap de eerste drie jaar van een totale garantie en u kunt zich concentreren op wat belangrijk is: uw werk. Om van de services "Volledig gratis herstellingen"2, "Vervanging bij diefstal", "Gegarandeerd originele onderdelen" en "Geld terug" te kunnen profiteren, moet u uw gereedschap binnen de eerste 30 dagen na aankoop gratis registreren.
    Mijn nieuwe woonplaats bevindt zich in een ander land. Heb ik verder recht op garantie all-inclusive?
    Het aanbod en de omvang van de services van MyFestool en van garantie all-inclusive1 zijn afhankelijk van uw woonplaats (niet van het land waarin u de machine gekocht hebt) en kan daarom van land tot land variëren. Welke services in uw land ter beschikking staan, vindt u in de MyFestool gebruiksvoorwaarden en in de garantiebepalingen op de Festool-website van uw land. Een overzicht van alle landen vindt u op www.festool.com, na selectie van het gewenste land.
    Zijn er kosten verbonden aan de garantie all-inclusive? 
    Nee, de registratie is voor u gratis. De enige voorwaarde: u moet uw gereedschap binnen de eerste 100 dagen na aankoop voor de garantie all-inclusive1 registreren. Houd er echter rekening mee dat bij de afwikkeling van een diefstal kosten voor de eigen bijdrage en in het geval van een reparatie andere kosten (bijv. vaste decontaminatiekosten bij een H-zuiger) kunnen ontstaan.
    Hoe kan ik mijn gereedschap voor de garantie all-inclusive registreren?

    Vanaf 01.01.2021 kan de registratie voor de garantie all-inclusive1 alleen nog door u als klant exclusief in MyFestool gebeuren. Houd er rekening mee dat uw dealer de registratie niet meer voor u kan uitvoeren. U kunt uw gereedschap binnen de eerste 100 dagen na aankoop/levering heel eenvoudig online in uw MyFestool-account registreren. U bereikt MyFestool via onze website of de Festool-apps.

    Registratie via de website:

    1. Log u in uw MyFestool-account via www.festool.be/MyFestool in.
    2. Het formulier voor de registratie van de garantie vindt u na aanmelding in uw persoonlijke MyFestool-sectie onder "Gereedschap registreren" of onder deze link: www.festool.be/myfestool/garantieregistratie.
    3. Vul het formulier in volgende velden in: T-nr., S-nr. (u vindt deze gegevens op de meegeleverde garantiekaart of op het typeplaatje van uw machine), aankoopdatum/leverdatum (u kunt hier slechts een datum, die max. 100 dagen na aankoop/levering ligt, invoeren. Voer de datum in die op uw aankoopbewijs/leverbon is vermeld.). Upload uw factuur/uw leverbon (grootte en formaat van het bestand in acht nemen), voer optioneel de gegevens van uw dealer in en vervolledig evt. uw gegevens.
    4. U hebt uw machine met succes geregistreerd en u kunt altijd in het machineoverzicht het garantiecertificaat downloaden.

    Registratie via Festool Work app:

    1. Of u gebruikt de Festool Work app (beschikbaar voor Android en iOS).
    2. Log u hiervoor bij MyFestool in.
    3. Scan de barcode van uw nieuw aangekochte machine of scan de barcode op de garantiekaart die bij uw machine is geleverd of verbind u met een Bluetooth®-compatibel gereedschap, fotografeer de factuur of de leverbon, upload deze en profiteer van de services van onze "Garantie all-inclusive".
    4. U hebt uw machine met succes geregistreerd en u kunt altijd in het machineoverzicht het garantiecertificaat downloaden.
    Waarom moet ik mijn machine zelf registeren en waarom kan mijn dealer dit niet (meer) voor mij doen?
    Bij Festool nemen we gegevensbescherming ernstig. Daarom hebben we besloten dat u de garantieregistratie beter zelf kunt uitvoeren en hierdoor zelf over de verwerking van uw gegevens kunt beslissen. Daarvoor hebben we sinds januari 2021 voor u de mogelijkheid gecreëerd om uw gereedschappen exclusief in MyFestool voor de garantie te registreren. Hierdoor beschermen we u en uw persoonlijke gegevens tegen het per ongeluk doorgeven aan ons, maar ook de handelspartner tegen foute omgang met uw gegevens en natuurlijk ook onszelf tegen het onrechtmatig verkrijgen van uw gegevens zonder uw toestemming. In MyFestool hebt u altijd de controle, niet alleen over uw persoonlijke gegevens, maar ook over uw Festool-gereedschappen.
    Hoeveel tijd heb ik om mijn gereedschap te registreren?
    U hebt 100 dagen na aankoop/levering tijd om uw gereedschap voor de garantie all-inclusive1 te registreren.
    Wat heb ik nodig voor de garantieregistratie?
    U hebt hiervoor het onderdeel- en serienummer (T-nr. en S-nr.-) van uw machine alsook het aankoopbewijs/de leverbon en een MyFestool-account nodig.
    Waarom is het uploaden van een factuur/leverbon bij de garantieregistratie vereist?
    Het uploaden van de factuur is een van de voorwaarden om van de garantie te genieten. Dit is ook in de garantievoorwaarden zo vastgelegd. Overeenkomstig de garantievoorwaarden is een registratie binnen 30 dagen na aankoop/levering mogelijk, op een later tijdstip is een registratie niet mogelijk. Om de aankoop-/leverdatum te kunnen vastleggen, is, zoals in de garantiebepalingen aangegeven, het uploaden van een geldige factuur of een leverbon vereist. Op de factuur/leverbon zijn het aangekochte Festool-gereedschap en de datum voor onze controle doorslaggevend; het is geen probleem als andere gegevens, zoals klantnummer, prijs etc. onherkenbaar gemaakt worden.
    Ontvang ik een bevestiging van de registratie voor de garantie all-inclusive?
    Ja, u ontvangt een bevestiging via e-mail en u kunt uw garantiecertificaat na aankoop in uw MyFestool-sectie altijd bekijken en ook downloaden om te bewaren voor toekomstig gebruik.
    Geldt garantie all-inclusive voor alle producten van Festool?
    Garantie all-inclusive geldt voor alle gereedschappen van Festool en voor andere geselecteerde producten zoals accu-packs of oplaadapparaten. Of een product voor de garantie all-inclusive geregistreerd kan worden, herkent u aan de garantiekaart die bij het product in de Systainer of de doos is meegeleverd. Daarnaast kunt u ook bij de beschrijving van onze producten op onze website terugvinden of registratie mogelijk is. 1
    Kan ik afzonderlijke accu-packs/oplaadapparaten voor de garantie registreren?
    Accu-packs en oplaadapparaten zijn toebehoren, maar vallen nog steeds onder onze garantie all-inclusive1. Accu-packs en oplaadapparaten kunnen niet via ons onlineformulier voor de garantie geregistreerd worden. In het geval van een garantieclaim hebben we een kopie van uw aankoopbon als bewijs nodig.
    Ik heb mijn machine cadeau gekregen. Kan ik deze registreren?
    Voor de registratie voor de garantie all-inclusive1 hebt u de originele aankoopbon/leverbon als bewijs nodig. Bovendien moet de registratie ten laatste 100 dagen na aankoop/levering gebeuren.
    Ik heb mijn machine tweedehands gekocht. Kan ik deze registreren?
    De garantieregistratie staat enkel voor gereedschappen ter beschikking die bij een Festool-dealer werden aangekocht. Als de tweedehands machine al door de vorige eigenaar werd geregistreerd en nog in garantie is, dan kunt u bij ons een garantieoverdracht aanvragen. Hiervoor hebt u een kopie van het garantiecertificaat of het daarop vermelde referentienummer nodig.
    Ik kan mijn geregistreerde machine(s) in het gereedschapsoverzicht niet vinden. Wat moet ik doen?
    In de regel moet u alle voor de garantie geregistreerde gereedschappen en de garantielooptijd ervan in het gereedschapsoverzicht zien. Als bij u een geregistreerde machine in het overzicht ontbreekt, dan heeft dit de volgende reden: hebt u in het verleden een machine zonder een MyFestool-account geregistreerd of heeft uw dealer de machine voor u geregistreerd, dan ontbreekt de machine in het overzicht. Als bij u een gereedschap in het overzicht ontbreekt, neem dan contact op met onze Festool-klantenhotline via ons contactformulier, zodat we de machineregistratie op uw nieuwe MyFestool-account kunnen overbrengen.